Biografie

De Normaal Coverband is een aantal jaren geleden opgericht door een stel vrienden uit Drenthe, die vanuit hun voorliefde voor dialectrock besloten samen muziek te maken. Vanaf het prille begin had de band de intentie om nummers van Normaal te gaan spelen. De bandleden speelden voordien in allerlei coverbandjes, maar de liefde voor het ‘Normale’ boerenrock repertoire bleef toch altijd op de achtergrond mee spelen. Sinds het begin speelt de Normaal Coverband in café’s, zalen, feesttenten en dorpsfeesten. En knappen ze er op lös!

Al vele jaren speelt de band in dezelfde samenstelling. En dat is goed te horen. Live staat de band als een huis. De enige echte Normaal Coverband heeft zich vooral toegelegd op het repertoire van Normaal uit de beginperiode 1975 t/m 1982. Krakers als: Daldeejen, Hummelo, Deurdonderen, Ojadasawa, Alie, Heidi en Oerend Hard ontbreken niet op de setlijst. Daarnaast speelt de Normaal Coverband nog een aantal nummers die ‘Normaal’ zelden live speelt. Al vele jaren staat de Normaal Coverband garant voor een waar spektakel, en is daarom een waardig eerbetoon aan de ‘Godfathers van de Boerenrock’. Høken, Brekken, en Angoan, of neeth dan!