Gin Gedonder terug voor reünie-optredens

Normaal Coverband Gin Gedonder is de oefenruimte weer ingedoken om te repeteren voor een drietal reünie optredens. De rockers namen in 2017 afscheid van het publiek. Na een bestaan van twintig jaar waren ze allemaal toe aan wat anders.

Zanger Johnny Boers hing de microfoon in de wilgen, drummer Rob Magré en bassist Erwin Nijsingh vonden elkaar in coverband Wildeboer, slaggitarist John Spin was bezig om een nieuwe band te formeren en leadgitarist Ko Snijder kon gelijk invallen bij de reeds bestaande rockband Staal. Voormalig manager Tiny Jonkers bracht de mannen onlangs weer bij elkaar. Vandaar uit ging het balletje rollen en werd het plan geopperd voor een reünie. Het is tevens een eerbetoon aan gitarist John Spin, de oprichter van Gin Gedonder die in 2019 overleed. De overige muzikanten brachten destijds een muzikale ode aan hem tijdens het Monsters of Rock Festival in Veeningen.

Drie reünie optredens
De aftrap is op 18 maart bij café de Wiekslag in De Wijk. Toeval of niet hier speelde Gin Gedonder ook de laatste show in 2017. De andere optredens zijn op vrijdag 7 april bij de Dissel in Staphorst en vrijdag 21 april bij café de Kansel in Meppel. Drummer Rob Magré heeft er in ieder geval wel weer zin. ‘We hebben al een aantal repetities achter de rug en het loopt lekker. In principe gaan we eerst deze drie optredens doen. Of er dan nog een paar optredens volgen, is nog niet bekend. Bij eventuele interesse of informatie mogen ze contact opnemen met Artiestenbureau Bemo Entertainment .